שיווק ופרסום דיגיטלי

תגיעו לקהל רחב מאוד של לקוחות פוטנציאליים.
נוכל לעזור לכם לממש את פוטנציאל הצמיחה של העסק שלכם.

יש לנו ממש הרבה ניסיון בזה

מה הדחף שמניע אותנו לקנות מוצר מסוים?

לדוגמא: הגנה מפני וירוסים, אנו רוצים שהקוראים ירגישו מתוסכלים ופחד, התסכול הוא מה שיעורר אותם לפעולה. "אתה בטוח שהמחשב שלך מוגן?"

אנחנו מכירים את התחום היטב

איך רוצים שהמבקרים באתר שלנו ירגישו?

נרצה לעורר בקוראים השראה, לגרום להם לדמיין, להעביר להם את המוצר כמו חלום. "תתארו לכם חופשה חלומית…"

נוכל לעזור גם בזה

למה חשוב לגרום לקוראים להסתקרן?

דוגמא לתחושות: 1. חשוב לגרום לקוראים להסתקרן כמו לדוגמא "הידעת?" עלינו ליצור כותרת שתפתה אנשים, תלחץ, תשתף ותגרום להם לקרוא

שיווק ופרסום דיגיטלי

שיווק דיגיטלי, המכונה גם שיווק באינטרנט או מקוון (אוןליין), הוא קידום עסקים ומוצרים במטרה להשיג לקוחות פוטנציאליים באמצעות האינטרנט והמדיה הדיגיטליות. זה כולל לא רק פרסום בפייסבוק וקידום אורגני או ממומן PPC, אלא גם מגוון אמצעי פרסום ושיווק דרך מדיה תקשורת דיגיטלית העומדים לרשותינו כיום במגוון ערוצי שיווקי כמו הודעות טקסט, ווטסאפ וסרטוני מכירה או מידע.

בעיקרו של דבר, אם קמפיין שיווקי כרוך בתקשורת דיגיטלית, זהו שיווק דיגיטלי.

ההגדרה הרשמית

כל צורת שיווק שמשתמשת באמצעים אלקטרוניים כדי להעביר הודעות קידום ולמדוד את השפעתן. בפועל, שיווק דיגיטלי מתייחס בדרך כלל לקמפיינים של שיווק שמפורסמים במחשב, בטלפון, בטבלט או במכשירים אחרים. הוא יכול ללבוש פנים רבות, כולל וידיאו ברשת, הודעות אינטראקטיביות ופוסטים ברשתות החברתיות. לעיתים קרובות משווים שיווק דיגיטלי ל-"שיווק מסורתי" כגון מודעות במגזינים וכתבי עת, בעמודי מודעות ובדואר ישיר. למרבה ההפתעה, הטלוויזיה כלולה בדרך כלל בהגדרה של שיווק מסורתי.

האם ידעתם שיותר משלושה רבעים מהאמריקאים מתחברים לרשת על בסיס יומי? לא רק זה, 43% מתחברים יותר מפעם אחת ביום ו- 26% מהם מחוברים "כמעט כל הזמן."

מספרים אלה גבוהים אף יותר בקרב משתמשים בטלפון נייד. 89% מהאמריקאים משתמשים בטלפון הנייד לפחות באופן יומיומי ו- 31% משתמשים בו כמעט כל הזמן. כמשווקים, חשוב לכם לנצל את העולם הדיגיטלי תוך הפגנת נוכחות שיווקית בקשת, בניית מותג, מתן חווית לקוח מצוינת שגם תביא יותר לקוחות פוטנציאלים והתווית אסטרטגיה דיגיטלית.

שיווק דיגיטלי – מה זה?

שיווק דיגיטלי, הידוע גם בשם שיווק און-ליין, הוא קידום של מותגים כדי להתחבר ללקוחות פוטנציאליים תוך שימוש באינטרנט ובצורות אחרות של תקשורת דיגיטלית. שיווק דיגיטלי כולל לא רק דוא"ל, מדיה חברתית ופרסום מבוסס רשת, אלא גם הודעות טקסט ומולטימדיה כערוצי שיווק.

בעיקרו של דבר, אם קמפיין שיווק כרוך בתקשורת דיגיטלית, הוא נחשב שיווק דיגיטלי.

שיווק נכנס (inbound) לעומת שיווק דיגיטלי

קל להתבלבל בין שיווק דיגיטלי לשיווק נכנס ויש לכך סיבה טובה. שיווק דיגיטלי עושה שימוש ברבים מהכלים בהם משתמש שיווק נכנס – מייל ותכנים מקוונים לדוגמה. שניהם קיימים כדי ללכוד את תשומת הלב של לקוחות פוטנציאליים דרך המסע של הקונה ולהפוך אותם ללקוחות בפועל, אבל שתי הגישות נבדלות זו מזו בדרך שבה הן מתייחסות לקשר שבין האמצעי למטרה.

שיווק דיגיטלי בוחן עד כמה כל אמצעי ואמצעי יכול להפוך לקוחות פוטנציאליים ללקוחות בפועל. אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי של מותג מסוים יכולה להשתמש בפלטפורמות רבות או למקד את כל מאמציה בפלטפורמה אחת בלבד.

שיווק נכנס מגלם גישה הוליסטית. הוא בוחן קודם את המטרה ורק אחר כך בודק את האמצעים הזמינים כדי לקבוע איזה מהם יהיה היעיל ביותר כדי להגיע ללקוחות המבוקשים ולאחר מכן באיזה שלב במשפך המכירות הדבר יקרה.

הדבר שחשוב לזכור על שיווק דיגיטלי ושיווק נכנס הוא שכאנשי שיווק, אתם לא צריכים לבחור בין שתי הגישות. למעשה, הן פועלות בצורה הטובה ביותר כשהן משולבות ביחד. שיווק נכנס מספק את המבנה והמטרה לצורך שיווק דיגיטלי יעיל ומוודא שכל ערוץ של שיווק דיגיטלי יחתור למטרה.

שיווק דיגיטלי B2B (עסקים לעסקים) לעומת שיווק דיגיטלי B2C (עסקים ללקוחות)

שיווק דיגיטלי עובד הן עבור חברות B2B והן עבור חברות B2C, אולם נהלי העבודה שונים באופן ניכר בין שתי הגישות.

  • לקוחות B2B נוטים להיצמד לתהליכי קבלת החלטות ארוכים יותר ולכן גם למשפכי מכירות שאורכים זמן רב יותר. אסטרטגיות בניית הקשר עובדות טוב יותר עם לקוחות אלה בעוד שלקוחות B2C נוטים להגיב טוב יותר להצעות ומסרים קצרי טווח.
  • עסקאות B2B מבוססות בדרך כלל על היגיון והוכחות שהם מה שמשווקי B2B מיומנים מציגים. תכני B2C יהיו בדרך כלל רגשיים יותר וממוקדים בכך שהלקוח ירגיש טוב לגבי המחיר.
  • החלטות B2B נזקקות יותר למשוב של יותר מאדם אחד. חומרי השיווק שמניעים את ההחלטות הללו בצורה הטובה ביותר נוטים להיות ניתנים לשיתוף ולהורדה. לעומת זאת, לקוחות B2C, מעדיפים יחסים של אחד על אחד עם המותג.

כמובן שלכל כלל יש חריגים. ייתכן שחברת B2C שמוכרת מוצרים יקרים, כמו מכונית או מחשב, תציע תוכן יותר מפורט ורציני. האסטרטגיה שלכם צריכה תמיד לכוון לבסיס הלקוחות שלכם, בין שאתם חברת B2B או B2C.

סוגי שיווק דיגיטלי

בדיוק כפי שיש הרבה דרכים ליצור קשר במדיה הדיגיטלית, כך יש התמחויות רבות בשיווק דיגיטלי. הנה כמה דוגמאות עיקריות.

אופטימיזציה למנועי חיפוש (Search Engine Optimization)

אופטימיזציה למנועי חיפוש, או SEO, היא מבחינה טכנית כלי שיווק יותר מאשר צורת שיווק בפני עצמה. אתר The Balance מגדיר זאת כ-"האמנות והמדע של הפיכת עמודי אינטרנט אטרקטיביים למנועי חיפוש."

החלק של "האמנות והמדע" של ה- SEO הוא החשוב ביותר. SEO הוא מדע משום שהוא דורש מכם לחקור ולשקול גורמים תורמים שונים כדי להשיג את הדירוג הגבוה ביותר. כיום, הרכיבים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון בעת אופטימיזציה של עמוד אינטרנט הם:

  • איכות התוכן
  • רמת מעורבות המשתמש
  • ידידותי למובייל
  • מספר ואיכות קישורים נכנסים

שימוש אסטרטגי בגורמים אלה הוא מה שהופך את ה-SEO למדע, אבל חוסר היכולת לחזות את התחום הופכת את העניין לאמנות.

ב-SEO, אין טור שניתן לכמת או כלל עקבי לקבלת דירוג גבוה. גוגל משנה את האלגוריתם שלה כמעט כל הזמן כך שאי אפשר לערוך תחזיות מדויקות. מה שאפשר לעשות הוא לעקוב באופן קבוע אחר ביצועי העמוד שלכם ולבצע את ההתאמות הנדרשות.

שיווק באמצעות תוכן

SEO מהווה גורם מפתח בשיווק תוכן, אסטרטגיה שמבוססת על הפצת תוכן רלוונטי ובעל ערך לקהל יעד.

כמו בכל אסטרטגיית שיווק, המטרה של שיווק התוכן היא למשוך לידים שבסופו של דבר יהפכו ללקוחות, אבל האסטרטגיה הזו עושה את זה בצורה שונה מאשר פרסום מסורתי. במקום לשדל לקוחות פוטנציאליים בעלי ערך לרכוש מוצר או שירות, היא מציעה ערך בחינם בצורת חומר כתוב.

שיווק באמצעות תוכן הוא משמעותי ויש הרבה נתונים סטטיסטיים להוכיח זאת:

  • 84% מהצרכנים מצפים מחברות לספק חוויות תוכן מבדרות ומועילות
  • 62% מהחברות שמעסיקות לפחות 5000 עובדים מייצרות תכנים על בסיס יומי
  • 92% מהמשווקים סבורים שהחברה שלהם מעריכה תוכן כנכס חשוב

אמנם שיווק באמצעות תוכן יעיל ביותר, אבל הוא עלול להיות עניין מורכב. כותבים של שיווק באמצעות תוכן חייבים לכתוב תכנים שידורגו גבוה בתוצאות מנועי החיפוש ובמקביל לסקרן אנשים שיקראו את החומר, ישתפו אותו ויצרו קשר עם המוצר. כשהתוכן רלוונטי, הוא יכול ליצור קשרים חזקים לאורך כל הצנרת.

שיווק במדיה החברתית

שיווק במדיה החברתית משמעותו קבלת תנועה ומודעות למותג על ידי משיכת אנשים לדיון כלשהו ברשת. הפלטפורמות הפופולאריות ביותר בשיווק במדיה החברתית הן פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם כשלינקדאין ויוטיוב מעט מאחוריהן.

משום ששיווק במדיה החברתית כרוך בהשתתפות פעילה של הקהל, הוא הפך לדרך פופולרית למשיכת תשומת לב. זהו מדיום התוכן הפופולרי ביותר עבור 96% ממשווקי ה-B2C והוא הולך וזוכה להצלחה גם בתחום ה-B2B. לפי המכון לשיווק באמצעות תוכן, 61% מתוך משווקי ה-B2B באמצעות תוכן הגדילו את השימוש שלהם במדיה חברתית השנה.

שיווק במדיה חברתית מציע מדדי מעורבות שיכולים לסייע לכם להבין עד כמה אתם מגיעים לקהל שלכם. כך תוכלו להחליט אילו סוגי אינטראקציה חשובים לכם ביותר, והאם משמעות הדבר היא מספר השיתופים והתגובות או מספר הקליקים הכולל באתר שלכם.

שיווק PPC (תשלום לפי לחיצה)

תשלום לפי לחיצה, או PPC, משמעו העלאת מודעה בפלטפורמה ותשלום בכל פעם שמישהו מקליק עליה.

הנושא של איך ומתי אנשים רואים את המודעה שלכם הוא קצת יותר מורכב. כאשר מקום מסוים זמין בעמוד תוצאות של מנוע חיפוש, מה שידוע גם כ- SERP, המנוע ממלא את המקום במשהו שהוא בעקרון מכירה פומבית. אלגוריתם מסוים מתעדף כל מודעה זמינה על בסיס מספר גורמים, כולל:

  • איכות המודעה
  • הרלוונטיות של מילות המפתח
  • איכות עמוד הנחיתה
  • סכום ההצעה

בכל קמפיין PPC יש פעולת מטרה אחת או יותר שהצופים אמורים לבצע לאחר שהקליקו על המודעה. הפעולות הללו ידועות כהמרות והן יכולות להיות טרנזקציונליות או לא טרנזקציונליות. ביצוע רכישה היא המרה כמו גם הירשמות לעיתון או ביצוע שיחה למשרדכם בבית.

לא חשוב מה בחרתם כהמרות היעד שלכם, תוכלו לאתר אותן באמצעות הפלטפורמה שבחרתם ולבדוק כיצד הקמפיין שלכם מתקדם.

שיווק שותפים

שיווק שותפים מאפשר לאדם כלשהו להרוויח כסף על ידי קידום העסקים של אדם אחר. אתם יכולים להיות המקדמים או העסק שעובד עם המקדם, אבל התהליך זהה בשני המקרים.

שיווק שותפים עושה שימוש במודל חלוקת רווחים. אם אתם שותפים, תקבלו עמלה בכל פעם שמישהו ירכוש את הפריט שאתם מקדמים. אם אתם סוחרים, תשלמו לעמית עבור כל מכירה שהוא עוזר לבצע.

פרסום משולב חוויה

פרסום משולב חוויה הוא שיווק בתחפושת. מטרתו היא להתמזג בתוכן שמקיף אותו כך שיהיה פחות בולט לעין כפרסום.  

פרסום משולב חוויה נוצר כתגובה לציניות של הצרכנים של ימינו כלפי מודעות. ביודעם שהיוצר של מודעה מסוימת משלם כדי להציגה, צרכנים רבים יסיקו שהמודעה מוטה ולכן יתעלמו ממנה.

מודעה משולבת חוויה עוקפת את ההטיה הזו בכך שהיא מציעה מידע או בידור לפני שהיא מגיעה לתכנים קידומיים ובכך מערפלת את ההיבט הפרסומי שלה.

חשוב תמיד לתייג את המודעות משולבות החוויה באופן ברור. השתמשו במילים כמו "מקודם" או "בחסות". אם האינדיקציות האלה יבוטלו, הקוראים עלולים לבזבז זמן רב בעיסוק בתוכן לפני שיבינו שזו מודעה.

שיווק אוטומטי

שיווק אוטומטי עושה שימוש בתכנות כדי להשיק קמפיינים של שיווק דיגיטלי תוך שיפור היעילות והרלוונטיות של הפרסום.

לפי הסטטיסטיקה:

  • 90% מהצרכנים בארה"ב חושבים שהתאמה אישית "מאוד" או "די" מושכת
  • 81% מהצרכנים מעדיפים שהמותגים שהם מתעסקים איתם יבינו אותם טוב יותר
  • 77% מהחברות מאמניות בערך של התאמה אישית בזמן אמת אולם 60% נאבקות בכך

שיווק אוטומטי מאפשר לחברות לעמוד בקצב של ציפיות הצרכנים מהתאמה אישית. הוא מאפשר למותגים:

  • לאסוף ולנתח מידע על הצרכנים
  • לתכנן קמפיינים של שיווק ממוקד
  • לשלוח ולהעלות מסרים שיווקיים בזמנים הנכונים לקהלים הנכונים

כלי שיווק אוטומטי רבים משתמשים במעורבות של לקוחות פוטנציאליים (או בהעדרה) עם מסר מסוים כדי לקבוע מתי ואיך לפנות שוב אל אותם לקוחות פוטנציאליים. רמה כזו של התאמה אישית בזמן אמת משמעה שתוכלו ליצור באופן יעיל אסטרטגיית שיווק מותאמת אישית לכל לקוח ללא השקעת זמן נוספת.

שיווק במייל

הרעיון של שיווק במייל פשוט – אתם שולחים הודעה בעלת תוכן קידומי ומקווים שהלקוח הפוטנציאלי יקליק עליה. יחד עם זאת, הביצוע מסובך הרבה יותר. ראשית, עליכם לוודא שהמיילים שלכם רצויים. משמעות הדבר היא שכדאי שתהיה לכם רשימת הצטרפות שעושה את הדברים הבאים:

  • מתאימה את התוכן באופן אישי, הן בגוף המייל והן בשורת הנושא
  • מציינת באופן ברור איזה סוג של מיילים יקבל המנוי
  • מציעה אופציה ברורה לביטול מנוי
  • משלבת מיילים טרנזקציונליים עם מיילים קידומיים

המטרה שלכם היא שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם יראו בקמפיין שירות בעל ערך ולא רק כלי לקידום.

שיווק במייל הוא טכניקה יעילה ומוכחת בזכות עצמה: 89% מאנשי המקצוע שנשאלו על כך נקבו בה כמפיקת הלידים היעילה ביותר עבורם.

יתרונות השיווק הדיגיטלי

השיווק הדיגיטלי הפך בולט ביותר, בעיקר משום שהוא מגיע לקהל רחב מאוד של אנשים, אבל לצד זאת הוא מציע מספר יתרונות אחרים גם כן. להלן אחדים מהם:

כיסוי גיאוגרפי רחב

כשאתם מעלים מודעה לרשת, אנשים יכולים לראות אותה ללא קשר למקום המצאם (בתנאי שלא הגבלתם את המודעה שלכם מבחינה גיאוגרפית), מה שיקל להרחיב את טווח הכיסוי של השוק שלכם.

יעילות תמחירית

לא רק ששיווק דיגיטלי מגיע לקהל רחב יותר מאשר שיווק מסורתי אלא הוא גם כרוך בעלויות נמוכות יותר. עלויות התקורה למודעות עיתון, שטח פרסום בטלוויזיה והזדמנויות שיווק מסורתיות אחרות עלולות להיות גבוהות. הן גם מעניקות לכם פחות שליטה לגבי העובדה האם קהל היעד בכלל יראה את המודעות האלה.

שיווק דיגיטלי לעומת זאת נותן לכם הרבה יותר גמישות ומגע עם הלקוחות בתמורה להוצאות על הפרסום. 

תוצאות מדידות

כדי לדעת האם אסטרטגיית השיווק שלכם עובדת, עליכם לבדוק כמה לקוחות היא מושכת וכמה הכנסה היא מפיקה עבורכם בסופו של דבר. איך תעשו את זה עם אסטרטגית שיווק לא דיגיטלית?

תמיד תהיה לכם האפשרות המסורתית לשאול כל אחד מהלקוחות, "איך הגעת אלינו?"

לרוע המזל, השיטה הזו לא עובדת בכל התחומים. חברות רבות לא מצליחות לנהל שיחות של אחד-על-אחד עם הלקוחות שלהן והסקרים שהן עורכות לא תמיד מניבים תוצאות שלמות. 

בשיווק דיגיטלי, פשוט הרבה יותר לנטר את התוצאות. תכנות ופלטפורמות שיווק דיגיטלי עוקבות באופן אוטומטי אחר מספר השיחות הרצוי שאתם מקבלים, בין שזה אומר אחוזי פתיחת מיילים, ביקורים בעמוד הבית שלכם או רכישות ישירות.

התאמה אישית פשוטה יותר

שיווק דיגיטלי מאפשר לכם לאסוף מידע על הלקוחות בדרך ששיווק אוף-ליין לא מאפשר. נתונים שנאספים באופן דיגיטלי נוטים להיות הרבה יותר מדויקים וספציפיים.

דמיינו לעצמכם שאתם מציעים שירותים פיננסיים ורוצים לשלוח מבצעים מיוחדים לאנשים שבדקו את המוצרים שלכם. אתם יודעים שתקבלו תוצאות טובות יותר אם תמקדו את המבצע לתחום העניין של האנשים.

יותר קשר עם הלקוחות

שיווק דיגיטלי מאפשר לכם לתקשר עם הלקוחות בזמן אמת וחשוב מכך, הוא מאפשר להם לתקשר אתכם.

חשבו על אסטרטגיית המדיה החברתית שלכם. זה נהדר כשהקהל שכיוונתם אליו רואה את הפוסט האחרון שלכם, אבל טוב יותר כשהוא מגיב עליו או משתף אותו. משמעות הדבר יותר באז סביב המוצר או השירות שלכם ונראות מוגברת בכל פעם שמישהו מצטרף לשיחה.

אינטראקטיביות מועילה גם ללקוחות שלכם. רמת המעורבות שלהם גוברת ככל שהם הופכים למשתתפים פעילים בסיפור של המותג שלכם. תחושת בעלות זו יכולה ליצור תחושה חזקה של נאמנות למותג.

שיחות פשוטות ונוחות

שיווק דיגיטלי מאפשר ללקוחות שלכם לנקוט בפעולה מיד לאחר שראו את המודעה או התוכן שלכם. כשמדובר במודעות מסורתיות, התוצאה המיידית ביותר שתוכלו לקוות לה היא שיחת טלפון זמן קצר לאחר שמישהו ראה את המודעה שלכם. אבל האם קורה לעיתים קרובות שלמישהו יש זמן להגיע לחברה כשהוא שוטף כלים, נוהג בכביש או מעדכן קבצים בעבודה?

בשיווק דיגיטלי, הלקוחות יכולים להקליק על הקישור או לשמור את הפוסט ולעבור על פני משפך המכירות באופן מיידי. ייתכן שהם לא יבצעו מכירה באופן מיידי, אבל הם יישארו מקושרים אליכם ויתנו לכם הזדמנות ליצור איתם קשר נוסף.

האם שיווק דיגיטלי יוצר צמיחה?

שיווק דיגיטלי אמור להיות אחד מהמוקדים העיקריים באסטרטגיית השיווק של רוב העסקים. בעבר לא הייתה דרך להישאר בקשר כה מתמשך עם הלקוחות שלכם ואין דרך אחרת שמציעה את רמת ההתאמה האישית ששיווק דיגיטלי יכול להציע. ככל שתאמצו לליבכם את האפשרויות הטמונות בשיווק דיגיטלי, כך תוכלו לממש את פוטנציאל הצמיחה של העסק שלכם.

עדיין מתלבטים? יש לכם שאלות?

התקשרו עכשיו 052-863-6100 או מלאו כמה פרטים ונחזור אליכם בהקדם

באתר זה נעשה שימוש בקבצי cookies לשיפור חווית הגלישה, המשך גלישתך באתר מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר